kwestia dygresji



Papier pakowy jest wygranym tego miesiąca. Ucieszyła mnie książka, którą dostałam, ale nie tylko książka; opakowanie zdobyło moje serce - papier pakowy bez taśm mocujących figlarne rogi, idealnie złożony, gładki, otoczony szarym sznurkiem. Nie spodziewałam się, że papier pakowy może mnie tak uradować - żadne fikuśne torebki w paski, czy kratkę, ale szaro - brązowy papier pakowy.

W czasach podstawówki i liceum, idąc do szkoły, zawsze skracałam sobie drogę przez cmentarz. Pamiętam jak bardzo się bałam - ciemności, duchów, strzyg i potworów, które czaiły się, w moim mniemaniu, za kolejnymi nagrobkami. Teraz po latach, wracając do rodziców, znów wybrałam drogę na skróty - przez stary cmentarz i po raz pierwszy zdałam sobie sprawę, jaką przyjemnością jest spacer - samotny, w ciemności, wśród nagrobków. Zapach mokrej ziemi, szum starych drzew, pykające w ciszy znicze. I ten spokój. Cholera czy naprawdę trzeba znaleźć się na cmentarzu, żeby zaznać spokoju?

Do papieru pakowego dodam kolejnego zwycięzcę tego miesiąca: biało - czarne skrzynki z "taniego sklepu". Jak pięknie od razu się zrobiło, kiedy wszystkie kosmetyki wpakowałam do skrzyneczek. Nic nie stoi na szafce, poza czarno - białymi skrzyneczkami - pięknie.

Wracając do cmentarza. Przypomniał mi się horror (książka) z czasów mojej nastoletniości. Właśnie zdałam sobie sprawę, że mimo starań ze strony rodziców, aby mnie obronić przed straszną rzeczywistością, obeszłam wszystkie nakazy i zakazy, czytając książki. Z książek wiele  się dowiedziałam, chyba ze wszystkich dziedzin życia. Na jednej z okładek "świeżo wypożyczonego" horroru, było napisane - "Nie bój się duchów, ludzie są bardziej przerażający" i właśnie na cmentarzu, wróciło do mnie to zdanie - jakże prawdziwe. 

I pierwszy horror, który przeczytałam... Ile ja mogłam mieć lat - piętnaście, szesnaście? Carrie - Kinga. Do tej pory mam olbrzymi sentyment do tej książki, poza tym, jest bardzo na czasie - inność, fundamentalizm, prześladowania - hmm...



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kwestia zamiłowania do bocianów

kwestia miłości do gleby

kwestia książek